Jako radny
Łukasz Gibała
Jako radny
Radny miejski
z dzielnic Bronowice,
Zwierzyniec i Dębniki
W wyborach w 2018 roku Łukasz Gibała uzyskał drugi najlepszy wynik w swoim okręgu i został radnym miejskim z dzielnic Bronowice, Zwierzyniec i Dębniki. W radzie miasta podejmuje tematy dotyczące całego Krakowa. PraGłówne cele, jakie stawia sobie w pracy radnego, to zatrzymanie chaotycznej zabudowy Krakowa, walka ze smogiem, również komunikacyjnym, a także ochrona terenów zielonych. Łukasz Gibała przewodniczy klubowi radnych „Kraków dla Mieszkańców”.
Spotkaj się z radnym
na dyżurze
Kiedy?
W każdy piątek, w godzinach 16:00-18:00. Prosimy o potwierdzenie wizyty 3 dni przed terminem dyżuru.
Gdzie?
Biuro stowarzyszenia Kraków dla Mieszkańców - aleja Kijowska 22.
Do pobrania
Projekty uchwał klubu
„Kraków dla
Mieszkańców”
Rezolucja ws. anulowania decyzji ws. o zmianie lokalizacji Oddziału Pediatrii i Neurologii Dziecięcej Krakowskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II - kilka lat temu Oddział Pediatrii i Neurologii Dziecięcej szpitala im. Jana Pawła II przeszedł kapitalny, warty 4 mln zł, remont, wskutek czego stał się wzorcowym nie tylko w skali kraju, ale także w skali światowej. Kilka dni temu dyrektor szpitala zdecydował jednak o przeniesieniu oddziału z obecnie zajmowanych pomieszczeń na parter jednego z budynków (który rodzice pacjentów określają sutereną). Będzie się to wiązało z koniecznością radykalnego zmniejszenia liczby dostępnych łóżek, ograniczone zostaną także możliwości diagnostyczne, a pogorszeniu ulegnie jakość opieki nad małymi pacjentami. Personel szpitala obawia się, że może to doprowadzić nawet do likwidacji całego oddziału.
Status: Uchwała została przyjęta przez radę miasta.
Uchwała ws. ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa dotyczących zakupu tramwaju technicznego, który umożliwi szlifowanie, czyszczenie i odśnieżanie torowisk - nie od dzisiaj wiadomo, że krakowskie torowiska są w opłakanym stanie. Ratuje je szlifowanie. Temu zabiegowi w ubiegłym roku poddano 32,5 z 194 kilometrów naszych torowisk. Dla porównania, w Warszawie, która ma ich 270 kilometrów, rocznie szlifuje się 600-700km (czyli każdy fragment jest szlifowany kilka razy w roku). Rozwiązaniem tego problemu może być zakup tramwaju technicznego. Tramwaj służyłby także odśnieżaniu torowisk, co pomogłoby uniknąć wielu z wykolejeń i zablokowań zwrotnic, z którymi mieliśmy do czynienia w trakcie ostatniego ataku zimy.
Status: Projekt został skierowany do prac w komisji.
Uchwała w sprawie utworzenia parku XXL „Dolina Prądnika” - rozległy, ponad 130 hektarowy park, obejmujący malowniczy ten przy rzece Prądnik na północy Krakowa? To ciągle jeszcze możliwe!
Status: Projekt został przyjęty przez radę miasta.