Strona używa ciasteczek...

close więcej
GIBAŁA.PL > AKTUALNOŚCI > newsy

Łukasz Gibała: Zrobię wszystko, żeby tramwaj dojechał na Kliny

podziel artykuł

fb twit

#transport publiczny #linia tramwajowa #tramwaj

– Koniec z urzędniczym niedasie. Zrobię wszystko, żeby tramwaj dojechał na Kliny w trakcie najbliższej kadencji – zadeklarował Łukasz Gibała podczas piątkowej konferencji prasowej. Towarzyszyli mu kandydaci na radnych – Michał Starobrat i Anna Bereżnicka-Płońska, którzy przypominali o wieloletniej walce mieszkańców z wykluczeniem komunikacyjnym na południu Krakowa.

Konferencja odbyła się w nieprzypadkowym terminie. W najbliższych dniach urząd ma ogłosić przetarg na wyczekiwane od lat studium wykonalności tramwaju na Klinach. Gibała, Starobrat i Bereżnicka-Płońska spotkali się z dziennikarzami w jednym z centralnych punktów dzielnicy – przy ruchliwym skrzyżowaniu ul. Borkowskiej i Zawiłej.

 

 – Przez lata mój apel o rozpoczęcie prac planistycznych pozostawał bez odzewu. Prezydent Majchrowski, Kulig i Muzyk nie byli zainteresowani tematem – mówił Michał Starobrat, radny miasta Krakowa i kandydat w nadchodzących wyborach. To właśnie Starobrat odpowiada za poprawkę w miejskim budżecie, która zapewniła środki na wykonanie niezbędnej analizy. – Dzięki temu urzędnicy zostali zmuszeni do ogłoszenia przetargu – dodawał. Jego zdaniem „prezydenci przypomnieli sobie o Klinach dopiero w czasie kampanii wyborczej”. – My jesteśmy w tej walce o tramwaj od wielu lat, to my zabezpieczyliśmy środki na pierwszy krok, i to my gwarantujemy mieszkańcom, że tramwaj na Kliny powstanie – deklarował Michał Starobrat.

 

Z kolei Anna Bereżnicka-Płońska, mieszkanka Klinów i kandydatka na radną mówiła o codzienności mieszkańców tego rejonu. – Kliny w ciągu ostatnich kilku lat przeszły ogromną przemianę. Przy ulicach Bartla, Małysiaka i Anny Szwed-Śniadowskiej powstały bloki dla kilku tysięcy mieszkańców. Zabudowana została część łąk, ogromnie zwiększył się ruch samochodowy i tylko jedno nie uległo zmianie: dojazd komunikacją miejską do centrum i innych części Krakowa jest jedną z największych naszych bolączek – mówiła kandydatka do miejskiej rady. Przypominała, że dziś jedynym połączeniem do centrum są autobusy linii 194 i 494 z pętli Pod Fortem. – Nic nie podnosi tak ciśnienia mieszkańcom naszej dzielnicy jak  kolejne niespełnione obietnice rozwiązania tego komunikacyjnego klinczu – podkreślała Anna Bereżnicka-Płońska.

 

Koncepcji, którędy powinna przebiegać ta linia, jest kilka. Możliwie jest poprowadzenie linii z pętli „Czerwone Maki”, z Borku Fałęckiego lub wzdłuż mającej niedługo powstać ulicy 8 Pułku Ułanów. – Dla mieszkańców najważniejsze jest, żeby ta linia powstała jak najszybciej – podsumowała Bereżnicka-Płońska.

 

Kandydat na prezydenta Krakowa Łukasz Gibała podkreślił, że „odchodząca władza nie słuchała mieszkańców, nie słuchała radnych i podejmowała działania według mało zrozumiałego klucza”. – Tak było w przypadku Klinów, które od lat borykają się z chaotyczną zabudową, wykluczeniem i paraliżem komunikacyjnym. Jeśli mieszkańcy powierzą mi funkcję prezydenta Krakowa, zawsze będę wsłuchiwał się w ich głos  – zapewniał Łukasz Gibała. – Popierałem od początku starania Michała i Ani o tramwaj na Klinach, ale urzędnicze niedasie skutecznie blokowało tę potrzebną inicjatywę – dodawał pretendent do prezydenckiego fotela.

Gibała podkreślał, że odchodząca władza nie widziała zasadności inwestowania w komunikację miejską na peryferiach miasta. – Ja dzisiaj w tym miejscu deklaruję i zapewniam – to się zmieni. Będziemy systematycznie likwidować białe plamy transportowe, tak żeby każdy mieszkaniec naszego miasta docelowo miał nie dalej niż 500 m do najbliższego przystanku MPK. Inwestycja tramwajowa na Kliny będzie jedną z pierwszych, które rozpocznę. Zrobię wszystko, żeby tramwaj dojechał na Kliny w trakcie najbliższej kadencji – zadeklarował kandydat na prezydenta Krakowa.

Podobne artykuły

newsy

Czy krakowskie Wodociągi dają pożywkę mafii śmieciowej?

Mamy uzasadnione podejrzenia, że Wodociągi mogą łamać prawo, zlecając wywóz i utylizację odpadów z oczyszczalni ścieków z pominięciem wymogów Prawa zamówień publicznych.

arrow-more

newsy

Darmowa komunikacja dla wolontariuszy WOŚP. 

Na najbliższej sesji Rady Miasta Krakowa odbędzie się głosowanie nad projektem uchwały złożonej przez klub radnych Kraków dla Mieszkańców, która przewiduje wprowadzenie bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską dla wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w dniu finału zbiórki i ułatwienie pracy osobom zaangażowanym w tę wyjątkową akcję.

arrow-more

newsy

Czy właściciele zaginionych psów i kotów będą mieli szansę dowiedzieć się o śmierci swojego zwierzęcia pod kołami samochodów? 

Elektroniczne znakowanie, czyli czipowanie psów i kotów jest już powszechne. Czipy mają więc często również i te zwierzęta, które niestety giną pod kołami samochodów na krakowskich ulicach. Jednak zobowiązane do ich usuwania miejskie służby nie sprawdzają czipów, a tym samym danych właścicieli.

arrow-more